Človek si zvykne na všetko. Ale niekedy je dobré a potrebné priznať si, že si klameme sami sebe…
Je jeseň. Vyťahujeme svetre. Niektorí tie staré, ale niekedy ideme a kúpime si sveter nový. O svetroch, novej práci a čase na zmenu píše Martina Koláčková…
—
Kúpili ste si nový sveter, aj keď ste boli so svojím súčasným už niekoľko rokov celkom spokojní? Kedysi to bol výstavný kúsok, bol značkový, prestížny… a má len pár záhybov, farba nie je úplne vyblednutá. Je len trochu ošúchaný a vy ste si zaplátali dierku… Jednoducho ste si na ňu zvykli, páči sa vám a stále vám sluší. Ale vo chvíli, keď ste si vedľa neho položili nový sveter, nemôžete uveriť vlastným očiam. Niektorí ľudia sa až zahanbia, že takýto sveter nosili a nevideli, v akom zlom stave je a ako im vlastne škodil. Nechápali, ako ho mohli nosiť…
Skrátka, ste si zvykli. Bol to zvyk. Človek si zvykne na všetko… (hovorí sa, že aj na smrť).
Teraz si namiesto svetra doplňte novú prácu!
Ocitnete sa vo firme, kde je v budove celé oddelenie IT a nie jeden človek na tisíc zamestnancov. A IT podpora je v Indii (zvyčajne je tam niekto, kto tam nie je preto, že rozumie IT, ale vie po anglicky).
Prvý deň dostanete počítač, vaše prístupy fungujú… Postupne sa dozviete veľa dôležitých informácií – aj kolegovia z dochádzky, miezd, IT, HR a ďalší. Zostavíte si obraz o tom, čo je podstatné, a hlavne, kde sú všetky informácie logicky zapísané. Máte niekoho, kto sa o vás zaujíma (kamaráta), pozve vás na obed, na kávu, odpovie vám na množstvo otázok, ktoré vás trápia…
Zistíte, že aj inde sú skvelí ľudia! A tiež problémy, ktoré treba riešiť – inak by vás tu nepotrebovali!
A vy si hovoríte, prečo ste ten sveter (alebo tú prácu) nevymenili už dávno… A tiež si musíte úprimne priznať, že ste si klamali a hovorili si, že to ešte nie je také zlé. Veď, čo by tie deti v Afrike dali za ten váš „sveter“!
Niekedy je čas poďakovať starému svetru za službu, ktorú nám preukázal…
Poďakovať a vymeniť ho (s rozvahou a pokorou) za nový… Iste, možno zistíte, že kvalita nie je taká, ako sa zdalo, ale aj to je cesta…
Ako to celé čo najlepšie zhrnúť a vystihnúť?
„Lode neboli stavané na to, aby kotvili v prístave.“
Autorka má 15 rokov skúseností ako recruiterka. Pozná prostredie interných a externých HR, malých firiem a korporácií, ako aj fungovanie personálnych agentúr. Posledné 4 roky sa čoraz viac venuje HR marketingu a osobnému/profesijnému rozvoju klientov. *Text je súčasťou jej komunikácie na LinkedIn